شرکت مهندسی آریان صنعت

(فروش تجهیزات،طراحی،نصب،تعمیرات جرثقیل سقفی)     

بزرگترین مجموعه فروش تجهیزات جرثقیل سقفی

نمایندگی ریموت کنترل ساگا Saga

نمایندگی ریموت کنترل تله کرین Telecrane

نمایندگی شرکت دماگ Demag

نمایندگی فاله و ومفلر

خط برق رسانی جرثقیل سقفی

شینه برق جرثقیل سقفی جهت تامین برق سیستم برق بالابر و همچینن حرکت طولی و عرضی  جرثقیل سقفی از باسبار busbar  استفاده می شود.شین جرثقیل سقفی برای تامین برق و این تامین برق میتوان بصورت خط برق مستقیم یا خط برق قوس دار باشد.جنس این شینه جرثقیل سقفی  بصورت آلومینیوم  یا پی وی سی می باشد.خط برق رسان جرثقیل سقفی بسته  و باز  درآمپر های 60،80،120،140،180،240  تولید و عرضه می شود.

برای محاسبه امپر خط برق رسانی  به مقاله زیر وارد شوید.انتخاب امپر خط برق رسانی   

سیستم برق رسان شینه بصورت باز و بسته  می باشد.

شین سیستم بسته:

خط برق رسانی بسته تشکیل شده است یک محفظه که میتواند بصورت آلومینیوم یا بصورت pvc  باشد.درون این محفظه  4 یا 5خط هادی مس بصورت ریل  وجود دارد .این شین ها جریان برق را از تغذیه که میتواند تغذیه از سر(مسیرهای کمتر از 70 متر )  یا تغذیه از وسط(مسیر های بیشتر از 70 متر) دریافت میکند.

مس های درون شین بصورت لغزشی با جاروبک شینه جرثقیل سقفی در تماس هستند و جریان برق را بصورت تماسی انتقال میدهند .

خط برق رسانی جرثقیل سقفی  را در دو  سیستم باز و بسته تولید می شو د.

شین پی وی سی pvc

شین برق رسان پی وی سی

در کلیه واحد های صنعتی که دمای محیط زیر 55سانتی گراد می باشد این نو پوشش توصیه می شود. از مزایای شین pvc میتوان به سهولت نصب ، انعطاف پذیری،ضربه پذیری و…اشاره کرد. شین های پی وی سی در امپرهای 50 ،80،120،240  تولید می شوند.

شین با پوشش الومینیوم

شین برق رسان دماگ

درمحیط های صنعتی که دما بین 55 تا 90  درجه میباشد خط برق رسان الومینیومی مورد استفاده قرارمیگیرد .در این دما اختلاف ضریب انبساط مس و آلومینوم تاثیر گزار می شود که در این صورت برای طولهای بالا تر از 80 متر از منبع انبساط خط برق باید استفاده کرد.این خط برق شرکت دماگ المان dkk می باشد.

شین برق تسمه ای برای مسیر های منحنی

شین برق رسان جرثقیل سقفی 40 امپر

از این شین جرثقیل که قابلیت خم شدن را دارد  در جاهای که حرکت جرثقیل به صورت منحنی شکل است استفاده می شود. به صورت قرقره ای می باشد که در صورت متراژ مورد نیاز بریده می شود.

برای مشاهده  ریموت کنترل ساگا saga مشاهده کنید.

بست شین به ساپورت جرثقیل سقفی

هر خط برقرس سانی دارای یک سری  از بست های خاص می باشد که شین های باز و بسته دارای دو بست شین به شین و بست شین به نبشی یا ساپورت را دارا می باشد . خط برق رسان نوع تسمه دارای بست شین به نبشی می باشد و از در جاهای که تسمه را برش یا اضافه کردن از گیره بست استفاده میکنند .

 

 

بست شین به شین 

خط برق رسان ها عمدتا 4متری می باشند که برای ایجاد یک خط برق رسانی با متراز بالاتر نیاز مند ایجاد اتصال خط شین برق رسان به همدیگر می باشند که از اتصالات شین به شین که در دو نوع شین بسته و شین باز تولید می شود .در زیر تعدادی از این بست ها را مشاهده میکنید.

مفصل انبساط خط برق رسان expansion joint 

به دلیل گرما و سرما خطوط برق رسانی منبسط و منقبض می­شوند لذا برای جلوگیری از اعوجاج در خطوط و پیشگیری از مشکلات می­بایست از مفصل انبساطی استفاده شود، كه فاصله درز انبساط می­بایست در هنگام نصب بر حسب دمای محیط تنظیم گردد.

برای خطوط مستقیم بیشتر از 200 متر می­بایست از مفصل انبساطی استفاده كرد.

مفصل اکسپنشن جوینت
مفصل انبساط جوینت خط برق -اریان صنعت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]