شرکت مهندسی آریان صنعت

(فروش تجهیزات،طراحی،نصب،تعمیرات جرثقیل سقفی)     

بزرگترین مجموعه فروش تجهیزات جرثقیل سقفی

نمایندگی ریموت کنترل ساگا Saga

نمایندگی ریموت کنترل تله کرین Telecrane

نمایندگی شرکت دماگ Demag

نمایندگی فاله و ومفلر

کاربرد DRIVE در جرثقیل سقفی

اموزش نصب درایو برای جرثقیل سقفی

برای کاهش قابل توجه تنش های مکانیکی در کوپلینگ ها و سایر قطعات دوار در هنگام استارت و استپ، از دستگاهی به نام کنترل کننده سرعت درایو یا موتور (اینورتر) برای تنظیم سرعت الکتروموتورهای AC استفاده می شود. درایوها دستگاه هایی هستند که توان ورودی را با ولتاژ و فرکانس ثابت به توان خروجی با ولتاژ و فرکانس متغیر تبدیل می کنند. درایو دارای قابلیت استارت و استپ نرم است که می تواند به طور مداوم دور موتور را از صفر به چندین برابر سرعت نامی موتور تغییر دهد. انرژی هم می شود. در حالت راه اندازی با فرمان، جریان راه اندازی بسیار کمتر از جریان موتور است (کمتر از 10 درصد جریان موتور).

جرثقیل یکی از تجهیزات اصلی و مهم در صنعت تجهیزات جابجایی مواد است و از جرثقیل در محیط های صنعتی، انبارها، تعمیرگاه ها، سالن های تولید و … استفاده می شود. برای تحویل مواد و محموله تفاوت اصلی اینورتر و سافت استارتر در این است که اولاً در صنعت جرثقیل از سافت استارتر به عنوان کنترل سرعت استفاده نمی شود و ثانیاً نمی توان سرعت موتور را با سافت استارتر افزایش داد. نرخ سرعت، اما با تغییر سرعت موتور، اینورتر با تغییر فرکانس ایجاد می شود، بنابراین می توان فرکانس خروجی را چندین برابر از فرکانس ورودی افزایش داد و بنابراین می توان سرعت موتور را بیش از اسمی. . به عبارت دیگر، سافت استارتر فقط در هنگام راه اندازی موتور الکتریکی استفاده می شود، زیرا هنگام راه اندازی الکتروموتورها، 6-8 برابر جریان اسمی از شبکه است و بنابراین بیشترین فرسایش آنها در هنگام راه اندازی رخ می دهد، اما اینورتر محدود به زمان راه اندازی نیست و سرعت موتور در هر جریانی را می توان با سیگنال های کنترلی که معمولاً 4-20 میلی آمپر هستند کنترل کرد.

عمده قابلیتهای اينورتر عبارتند از:

  • راه اندازی نرم موتور که از ضربه های بار مکانیکی که باعث سایش سریع قطعات مکانیکی، بلبرینگ ها، کوپلینگ ها و گیربکس ها و همچنین کاهش ولتاژ الکتریکی در شبکه برق می شود، جلوگیری می کند.
    راست گرد و چپ گرد کردن موتور
    • دامنه سرعت موتور نسبت به سایر روش های مکانیکی تغییر سرعت به میزان قابل توجهی افزایش یافته و از طرفی لرزش و تنش های مکانیکی کاهش می یابد.
    • عمر بسیار مفید به لطف استفاده از مدارهای الکتریکی: از تریستور، IGBT و غیره. علاوه بر این، در کاربردهایی مانند جرثقیل پل، آسانسور و غیره که ضروری است در راه اندازی و توقف موتور تاثیری نداشته باشد، استفاده از درایوها اجتناب ناپذیر می شود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]