شرکت مهندسی آریان صنعت

(فروش تجهیزات،طراحی،نصب،تعمیرات جرثقیل سقفی)     

بزرگترین مجموعه فروش تجهیزات جرثقیل سقفی

نمایندگی ریموت کنترل ساگا Saga

نمایندگی ریموت کنترل تله کرین Telecrane

نمایندگی شرکت دماگ Demag

نمایندگی فاله و ومفلر

درام جرثقیل سقفی

درام جرثقیل یکی از قطعات اصلی بالابر است و از لوله ای با ضخامت بالا ساخته شده است. شیارهایی با گام و قوس مشخص در سطح این لوله ظاهر می شود. قوس شیارها مطابق با قطر سیم بکسل است و گام آنها کمی بزرگتر از قطر سیمبکسل است. لوله یا درام به دو دسته ساده و شیاردار تقسیم می شوند. طناب کشش باید در داخل شیارهای درام باشد. درام ها بسته به ظرفیت و نوع بالابر و شرکت سازنده از نظر طول، قطر و گام دارای مشخصات متفاوتی هستند. هنگام کار با آنها، لازم است که مراحل ایمنی و کنترل خاصی را دنبال کنید.
دستورالعمل های سازنده را برای بستن سیم بکسل به درام حتما باید رعایت کرد
حرکت درام با کمک موتور و گیربکس انجام می شود. کابل بکسل در بالای درام قرار می گیرد و تمام طول درام را  با پیچیدن بر روی ان می پوشاند. قرارگیری منظم کابل بکسل روی درام از طریق کمربند راهنمای سیم بکسل یا کمربند درام انجام می شود. حرکت درام و باز و بسته شدن بکسل امکان عملیات بلند کردن را فراهم می کند.یکی دیگر از مزیت های این  حرکت رقت و برگشتی میتوان حرکت بالابر را به وسیله میکروسوییچ جرثقیل سقفی محدود کرد

درام وینچ  سیم بکسل  یکی از قسمت های مهم در حرکت بالابر جرثقیل است و در دراز مدت شیار درام فرسوده می شود. سایش درام جرثقیل سایش سیم کشش را تسریع می کند. تعویض درام در آسانسور آسان نیست و باید کل آسانسور اعم از موتور، ترمز، قلاب و غیره را بردارید. بنابراین، درام بالابر بسیار مهم است.

درام جرثقیل سقفی

انواع درام استفاده شده در وینچ

درام  ساده:

در این نوع دراام های کاملا صاف بوده و بدنه شیار ندارد. در این حالت سیم بکسل بدون شکاف روی آن گذاشته می شود. این مدل اغلب به دلیل احتمال زیاد آسیب و تجمع استفاده می شود.

درام شیار:

این حالت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این شیارها به دلیل پشتیبانی مناسب سیم بکسل به طول عمر سیم بکسل کمک می کنند. اندازه شیار درام باید در محدوده خاصی باشد، در غیر این صورت طناب کششی پس از مدتی پاره می شود.

طراحی درام جرثقیل سقفی 

درام به طور کلی از طریق تراشکاری بر روی لوله های فولادی بدون درز  (مانیسمان ساخته می شود که سایز و ضخامت  این لوله را با توجه به عوامل ماننده تناژ جرثقیل، گشتاور موتور،سایز سیم بکسل و… طراحی می شود.

برای طراحی درام جرثقیل سقفی میتوان از جدول و عکس روبرو 

طراحی درام جرثقیل سقفی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]